Röda utslag över hela kroppen som kliar enormt

Har röda utslag över hela kroppen som kliar enormt. En del blir som stora röda fält och i övrigt är det röda utslag på armar, bröst, ryggen, låren.

Har varit till läkare och fått Atarax för klådan men den hjälper inte så mycket. Läkaren tror att det kan vara medicinen Citalopram som ger utslag, då jag ätit den i många år, men ej fått några utslag. Jag har nu tagit bort den medicinen men ingenting hjälper. (Äter nu endast Levaxin i medicinväg.)

Undrar vad detta kan vara, och hur blir jag av med den? Det kliar enormt.

Tacksam för svar snart.

Norrland


Hej!

Tyvärr kan jag inte på din beskrivning ge något distinkt råd. Be din läkare om en remiss till hudläkare akut för diagnos och förhoppningsvis hjälp.

Som försök till klådlindring kan du köpa receptfritt på apoteket t ex Clarityn tabletter, om det möjligen skulle kunna vara nässelutslag som du har drabbats av.

Med vänlig hälsning
Hans Öhman hudläkare

Categories: Övrigt